دوربین های جدید فوجی معرفی شدند

0
1600

دوربین های جدید فوجی معرفی شدند. روز گذشته شرکت فوجی از محصولات جدید خود شامل یک لنز تله و چهار دوربین رونمایی کرد.

  • لنز XF 100-400 mm f/4.5-5.6 R LM OIS WR
  • دوربین بدون آینه X-E2S
  • دوربین بدون آینه X-Pro2
  • دوربین X70
  • دوربین FinePix XP90

بیایید نگاهی به این محصولات جدید فوجی بیاندازیم:

لنز  XF 100-400 mm f/4.5-5.6 R LM OIS WR

این لنز در دوربین هایی با سنسور قطع ۳۵ میلیمتر (دوربین های سری X) دارای فاصله کانونی ۶۰۹-۱۵۲ و f/6.8-8.4 خواهد بود. این لنز دارای ۲۱ عنصر در ۱۴ گروه است. همچنین دارای ۹ تیغه دیافراگم و ۵ عنصر ED یا extra-low dispersion و ۱ عنصر super extra low dispersion است. این عناصر به کار رفته در لنز باعث می شود که کروماتیک ابریشن (chromatic aberration) یا اعوجاج رنگی کاهش پیدا کند. همچنین عدسی جلو این لنز دارای روکش فلور است که باعث محافظت در برابر آب و غبار می شود. وزن این لنز ۱۳۷۵ گرم بوده و سیستم لرزشگیر این لنز می تواند تا ۵ استاپ لرزش غیر طبیعی را کاهش دهد.

این لنز با تله کانورتور ۱٫۴x فوجی سازگار بوده و به کاربران فاصله کانونی ۸۵۳-۲۱۳ میلیمتر را ارایه می کند. این لنز در فوریه با قیمت ۱۹۰۰ دلار در دسترس خواهد بود.

لنز جدید فوجی XF 100-400

دوربین بدون آینه X-E2S

این دوربین بدون آینه (Mirrorless) آپدیت دوربین X-E2 که در ۲۰۱۳ معرفی شد، است. این دوربین دارای سنسور ۱۶٫۳ مگاپیکسلی APS-C X-Trans CMOS II و حداکثر ایزو ۵۱۲۰۰ است.

یکی از مشخص ترین تغییرات این دوربین نسبت به نسل قبلی خود بهبود سیستم اتوفوکوس آن است. دارای ۷۷ نقطه فوکوس در حالت های  Wideو Tracking و ۴۹ نقطه فوکوس در حالت Single Point است. سیستم فوکوس این دوربین دارای سرعت ۰٫۰۶ ثانیه است که در مقایسه با دوربین X-E2 و ۰٫۰۸ ثانیه بهبود یافته است.

یکی از تغییرات دیگر این دوربین، شاتر الکترونیکی آن است. شاتر الکترونیکی این امکان را فراهم می آورد که با سرعت هایی تا ۱/۳۲۰۰۰ ثانیه و بدون صدا، عکاسی کرد.

علاوه بر بهبود ایزو می توان به رابط کاربری بهتر در منوهای این دوربین و تغییرات گریپ آن اشاره کرد. پارامترهایی که نسبت به نسل قبلی آن تغییر نکرده است سنسور این دوربین، چشمی الکترونیکی، صفحه نمایش ۳ اینچی و پشتیبانی از Wi-Fi است. دوربین X-E2S قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد.

شاید نکته بارز این دوربین با نسل قبلی، قیمت آن باشد. دوربین X-E2 در سال ۲۰۱۳ با قیمت ۹۹۹ دلار عرضه شد و این در حالی است که بدنه فوجی فیلم X-E2S در فوریه با قیمت ۷۰۰ دلار و کیت این دوربین با لنز ۵۵-۱۸ میلیمتر f/2.8-4 با قیمت ۱۰۰۰ دلار در دسترس خواهد بود.

دوربین بدون آینه X-Pro2

دوربین پرچمدار این شرکت با نام X-Pro2 با طراحی مشابه نسبت به نسل قبلی خود معرفی شد. این دوربین دارای سنسور ۲۴٫۳ مگاپیکسلی X-trans CMOS III است که این دوربین را از لحاظ رزولوشن نسبت به سایر محصولات فوجی برجسته می سازد. این دوربین می تواند عکس هایی با حداکثر ایزو ۵۱۲۰۰ ثبت کند. همچنین از عکس های فشرده فرمت RAW پشتیبانی می کند (اولین دوربین سری X با این قابلیت).این دوربین با شاتر الکترونیکی با حداکثر سرعت ۱/۳۲۰۰۰ می تواند شاتر بزند.

X-Pro2 دارای سیستم اتوفوکس هیبریدی با ۲۷۳ نقطه فوکوس که ۷۷ عدد از آن ها قابلیت تشخیص فازی داشته و ۴۰ درصد از کادر را پوشش می دهند. این شرکت ادعا کرده است که سیستم اتوفوکس این دوربین در میان همه دوربین های سری X سریع تر است. البته نباید فراموش کنید که عملکرد خوب آن بسته به لنز استفاده شده، متفاوت خواهد بود؛ زیرا معمولا لنزهای پرایم سرعت فوکوس پایین تری دارند.

بدنه این دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده و در برابر رطوبت و غبار نیز مقاوم است. همچنین به وسیله دیال های جداگانه بالای دوربین می توانید کنترل مستقیمی بر روی سرعت شاتر، ایزو و زمان نوردهی داشته باشید. X-Pro2 اولین دوربین فوجی با دو درگاه کارت حافظه برای کارت SD است.

این دوربین دارای چشمی اپتیکی و الکترونیکی و دارای رزولوشن ۲٫۳۶ میلیون نقطه است. صفحه نمایش ۳ اینچی آن نیز دارای ۱٫۶۲ میلیون رنگ است.  البته این دوربین از Wi-Fi هم به طور قطع پشتیبانی می کند. این دوربین ماه آینده با قیمت ۱۷۰۰ دلار در دسترس خواهد بود.

 دوربین X70

فوجی دوربین X70 که یک دوربین کامپکت از سری دوربین های X100 می باشد نیز معرفی کرده است. سنسور این دوربین ۱۶٫۳ مگاپیکسلی APS-c XTrans CMOS II بوده که می تواند با حداکثر ایزو ۵۱۲۰۰ عکاسی کند. لنز آن ۱۸٫۵ میلمتر f/2.8 (معادل ۲۸ میلیمتر در سنسورهای ۳۵ میلمتری) است. لنز X70 دارای ۹ تیغه بوده و بوکه زیبایی را در عکس ایجاد می کند. صفحه نمایش این دوربین لمسی بوده و دارای ۱۰٫۴ میلیون نقطه و زاویه دید ۱۸۰ درجه است. همچنین صفحه نمایش آن قابلیت چرخش داشته و عکاسان به راحتی می توانند با آن سلفی بگیرند. این دوربین دارای ۴۹ نقطه فوکوس، شاتر الکترونیکی بسیار کم صدا و فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه است.

این دوربین در ماه فوریه با قیمت ۷۰۰ دلار در دسترس خواهد بود.

دوربین FinePix XP90

دوربین XP90 که جایگزین دوربین XP80 است تا عمق ۱۵ متری ضدآب بوده و تا ارتفاع ۱٫۸ متری نسبت به ضربه و همچنین در برابر سرما و غبار نیز مقاوم می باشد.  شاید تنها ویژگی جدید آن ارتقا صفحه نمایش در سایز و کیفیت باشد. XP90 دارای صفحه نمایش ۳ اینچی و ۹۲۰ میلیون نقطه است.

سنسور این دوربین ۱۶ مگاپیکسل BSI CMOS و لنز ۱۴۰-۲۸ میلیمتر f/3.9-4.9 است. همچنین این دوربین دارای سیستم لرزشگیر نیز می باشد. امکان عکس برداری HDR و فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه را نیز دارد. همچنین XP90 دارای WiFi نیز می باشد.

این دوربین با قیمت ۲۳۰ دلار در رنگ های زرد، آبی، نارنجی و سبز در دسترس خواهد بود.

 

 

 

 

منبع: DPReview

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments