Ehang 184 نخستین پهپاد سرنشین دار

0
1534

Ehang 184 نخستین پهپاد سرنشین دار روز گذشته معرفی شد.

احتمالا شما هم نام پهپاد (Drone) که نوعی وسیله هوایی بدون سرنشین قابل هدایت است، را شنیده اید. پهپادها امروزه توسط عکاسان در سراسر جهان استفاده می شوند و یکی از دلایل محبوبیت آن ها عکاسی از بالا با قیمت پایین است. اما اگر بخواهید هم زمان آنچه که دوربین پهپاد از بالای سرتان ثبت می کند ببینید، چطور؟

شرکت چینی Ehang  در نمایشگاه CES 2016 پهپادی را معرفی کرد که قابلیت حمل مسافر را دارد. این پهپاد که Ehang 184  نام دارد ابعادی مانند یک خودرو کوچک دارد. این وسیله که ارتفاع آن تنها ۱٫۲۲ متر است، بیشتر شبیه یک هلی کوپتر یا کوادکوپتر است.

این دستگاه پرنده شخصی (Personal Flying Vehicle) می تواند شخصی را به وزن ۱۱۸ کیلوگرم حمل کند. حداکثر سرعت آن ۶۲ مایل در ساعت و تا ارتفاع ۳٫۴ کیلومتر بالا برود. مدت زمان پرواز با این پرنده حدود ۲۳ دقیقه است. Ehang 184 بدون اطلاعات زیادی می تواند مسافران را حمل کند.

تنها با یک اپلیکیشن ساده که بر روی اسماتفون یا تبلت کاربران نصب می شود می توانند به راحتی به این پهپاد بگویند که که بلند شده یا در کجا فرود بیاید. همچنین در برنامه آن می توانید مسیر خود را در نقشه به راحتی ببینید.

Ehang 184-4

 براساس گفته شرکت Ehang این پرنده  همواره امنیت را فراهم کرده و حتی اگر یکی از قطعات خراب شده یا اتصال قطع گردد این پهپاد سرنشین خود را در جایی امن فرود می آورد.

Ehang 184 در سال ۲۰۱۶ با قیمت حدودا ۲۰۰۰۰۰ یا ۳۰۰۰۰۰ دلار در دسترس خواهد بود.

 

منبع: PetaPixel 

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments