گزارش CIPA : دوربین های خانگی در انتهای راه

0
1535

در گزارش CIPA (انجمن تولیدات عکاسی و فیلمبرداری) بیان شده است که با فراگیر شدن اسمارت فون ها و ارتقا کیفیت دوربین‌های آ‌ن‌ها، بازار دوربین های خانگی یا Compact تحت تاثر قرار گرفته است. آمار و ارقام تولید این دوربین ها نیز نشان دهنده کاهش تمایل به خرید این دوربین هاست. ماه گذشته CIPA  گزارش سالانه خود درباره روند فروش دوربین های عکاسی را منتشر کرد. اکنون Sven Skafisk با استفاده از این اطلاعات نموداری را رسم کرده که در آن نشان داده شده است که تولید دوربین های کامپکت روند کاهشی داشته و  دوربین های DSLR و بدون آینه  کمی شرایط بهتری دارند.

این نمودار نشان می دهد که از حدود سال ۲۰۱۰ فروش اسمارت فون ها بخش قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است. همچنین هر سال نیز روند افزیشی دارد.

براساس گزارش CIPA در سال گذشته کل فروش دوربین های دیجیتال ۳۱٫۷ درصد  کاهش داشته است. در این گزارش عوامل متعددی، موثر بر کاهش فروش دوربین های دیجیتال ذکر شده است که یکی از این موارد استقبال و فراگیری اسمارت فون هاست. همچنین در این گزارش پیش بینی شده است که در سال ۲۰۱۷، باز هم این بازار شاهد کاهش ۱۶٫۷ درصدی خواهد بود و این روند کاهشی  همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

به طور خلاصه باید بگوییم که عکاسی بسیار محبوب تر از قبل است و مدعی این ادعا رشد اینستاگرام، اسنپ چت و مانند آن است. اما باید توجه داشت که ۹۸٫۴ درصد از دوربین هایی که در سال ۲۰۱۶ به فروش رسیده اند در اسمارت فون ها به کار رفته اند، تنها ۰٫۸ درصد آن ها دوربین های کامپکت، ۰٫۵ درصد دوربین های DSLR و ۰٫۲ درصد دوربین های بدون آینه بوده اند.

آینده این بازار چیست؟ شاید ساده ترین پیش بینی این باشد که اسمارت فون ها هر روز بهتر شده و دوربین های خانگی از بازار حذف خواهند شد. اما نباید این نکته را فراموش کرد که همواره عده ای هستند که به دوربین های بزرگتر و جدی تر در حوزه عکاسی نیاز دارند.

 در نمودار زیر می توانید اختلاف زیاد بین فروش اسمارت فون ها و فروش دوربین های دیجیتال را ببینید:

گزارش CIPA

منبع: DPReview

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments