کاهش فروش دوربین همچنان ادامه دارد

0
1640

مثل همیشه کانن اولین شرکتی است که گزارشات مالی سال گذشته میلادی را منتشر کرد. با توجه به آمار کاهش فروش دوربین همچنان ادامه دارد. سال مالی کانن برابر با تقویم سالانه بوده و گزارشات شرکت کانن با اطلاعات سالانه (CIPA (Camera & Imaging Products Association هم زمان است.

در سال ۲۰۱۵ فروش در دوربین‌هایی با لنزهای قابل تعویض (DSLR و بدون آینه) حدود ۵ درصد کاهش و دوربین های کامپکت ۲۷ درصد کاهش داشته است.

تخمین زده می شود که در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۲ درصد کاهش در دوربین‌هایی با لنزهای قابل تعویض و ۲۷ درصد کاهش فروش در دوربین‌های کامپکت اتفاق بیافتد.

با این ارقام، کانن پیش بینی می کند که سال ۲۰۱۶ در زمینه دوربین بسیار بدتر از سال ۲۰۱۵ خواهد بود. به طور کلی فروش دوربین های شرکت کانن در سال ۲۰۱۵ حدود ۹٫۱ درصد کاهش داشته است و سود حاصل از فروش رشدی نداشته است. برای سال جاری سود حاصل از فروش کاهش خواهد داشت.

اگر فرض کنیم که رقم پیش بینی شده ۱۲ درصد برای کاهش فروش دوربین هایی با لنزهای قابل تعویض تنها به دوربین های DSLR تعلق داشته باشد و فروش دوربین های بدون آینه رقم سابق باقی بماند. شاهد چه رقمی در آمار CIPA سال ۲۰۱۶ خواهیم بود؟ حدود ۸ میلیون دوربین DSLR در مقابل ۳٫۳ میلیون دوربین بدون آینه.

جالب اینجاست که شرکت کانن اعلام کرده است که بیشتر این کاهش در جنوب شرق آسیا و چین اتفاق افتاده است. در واقع کاهش تقاضا به دلیل کاهش ارزش ارز در این کشورها و افزایش قیمت دوربین ها بوده است. شرکت کانن اعلام کرده است که فروش در ژاپن و ایالات متحده همچنان مناسب بوده و دوربین های ۵Ds و ۵Dr فروش خوبی دارند.

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments