نگاهی به لنز جدید نیکون Z 28mm F2.8

0
715
نیکون Z 28mm F2.8

نیکون همزمان با معرفی دوربین بدون آینه Z fc از لنز جدید سری Z خود یا NIKKOR Z 28mm F2.8 (SE) رونمایی کرد. نیکون Z 28mm F2.8 نسخه بازطراحی شده لنز ۲۸ میلمتری است که قبلا توسط نیکون معرفی شده بود و مدتی است که در برنامه تولید نیکون قرار دارد. کلمه SE مخفف Special Edition است و طراحی شده است تا با دوربین جدید نیکون Z fc از نظر ظاهری همخوانی داشته باشد.

نیکون Z 28mm F2.8

نیکون Z fc دارای سنسور کراپ بوده و این لنز جدید برای پوشش دایره تصویر سنسورهای فول فریم طراحی شده است. این بدین معنی است که این لنز به خوبی روی Z fc کار خواهد کرد و شما زاویه دیدی معادل لنز ۴۲ میلیمتر (معادل فول فریم) خواهید داشت.

این لنز بر روی بدنه Z fc ترکیب جذابی را ایجاد میکند (اگرچه به نظر نمی رسد با سایر دوربین های سری z ظاهر متناسبی داشته باشد)

نیکون Z 28mm F2.8

جامعه هدف خریداران این دوربین جدید و لنز کسانی هستند که به استایل دوربین خود نیز اهمیت می دهند و می خواهند این دوربین و لنز همواره همراه آن ها باشد؛ در نتیجه هر دو آن ها تا جای ممکن سبک طراحی شده اند.

البته این بدین معنا نیست که این لنز خیلی سبک است زیرا دارای ۹ عنصر در ۸ گروه است که از میان آنها دو عنصر اسفریکال هستند. همچنین شما می توانید هفت تیغه دیافراگم را از عدسی جلویی این لنز ببینید.

نیکون Z 28mm F2.8

در پشت این لنز شاهد یک مانت پلاستیکی هستیم. همچنین عدسی انتهایی نسبتا بزرگ که نزدیک به سنسور قرار می گیرد. این لنز ۱۶۰ گرم وزن دارد و نیکون آن را سبک ترین لنز فول فریم این کمپانی که تا کنون ساخته شده است می نامد. به نظر می رسد که مانت پلاستیکی استفاده شده در این لنز بر روی وزن آن اثر بسزایی داشته است.

نیکون Z 28mm F2.8

نیکون ادعا می کند که این لنز در برابر گرد وغبار و ذرات آب مقاوم است اما در اطراف مانت متریالی که مانع ورود ذرات به لنز شود دیده نمی شود. اتوفوکوس این لنز سریع است و متناسب با سبک عکاسی است که از این فوکال لنز انتظار میرود.

ظاهر رینگ انتهایی این لنز که مانند لنزهای Ai-s فوکوس دستی است؛ قابلیت تنظیم داشته و می توان برای تنظیم فوکوس، دیافراگم یا ایزو از آن استفاده کرد. برای تغییر حالت اتوفوکوس به فوکوس دستی باید از طریق دوربین تنظیمات آن را انجام داد. حداقل فاصله فوکوس این لنز ۰٫۱۹ متر است.

نیکون Z 28mm F2.8

اگر آن را بر روی بدنه فول فریم Z5 ببندید اصلا فراموش خواهید کرد که لنزی وجود دارد و یک کیت بسیار سبک را برایتان فراهم میکند. از نظر اپتیکی نیکون ادعا میکند که عملکرد این لنز حتی با سنسور ۴۷ مگاپیکسلی Z7 II نیز بسیار عالی است.

لنز Z 28mm F2.8 (SE) با دوربین Z fc در اواخر جولای ۲۰۲۱ با قیمت ۱۲۰۰ دلار و به صورت جداگانه در انتهای پاییز ۲۰۲۱ با قیمت ۳۰۰ دلار در دسترس خواهد بود.

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments