عکاسی از ایستگاه فضایی بین المللی

0
1653

عکاسی نجومی یا عکاسی از ایستگاه فضایی بین المللی یکی از شاخه های جالب در عکاسی است که علاقه مندان خودش را دارد. یک عکاس لهستانی به نام Bartosz Wojczyński که در این شاخه عکاسی می کند یک اپلیکیشن تحت وب (transit-finder.com) راه‌اندازی نموده است که به کمک آن عکاسان می‌توانند متوجه شوند چه زمانی ایستگاه فضایی بین‌المللی از مقابل خورشید یا ماه عبور می کند. البته راه حل های دیگری هم برای این موضوع وجود دارد ولی هیچ یک به این راحتی اطلاعات را در اختیارتان نمی گذارد.

تنها کافی است که مختصات جغرافیایی (طول – عرض و ارتفاع) را در آن وارد کرده (همچنین می‌توانید از طریق نقشه موقعیت خود را انتخاب کرده یا به وب سایت اجازه دهید به مختصات شما دسترسی داشته باشد) سپس محدود زمانی عکاسی خود را وارد کرده و در نهایت با کلیک بر روی محاسبه، لیست زمان هایی که می توانید عکاسی کنید را در اختیارتان قرار می گیرد.

در ویدیو زیر گذر ایستگاه فضایی را از مقابل ماه ببینید:

وی گفته است به دلیل اینکه ایستگاه فضایی به سرعت حرکت می کند برای عکاسی احتیاج به سرعت شاتری دارید که بتوانید صحنه را فریز کنید. برای مثال اگر با لنز ۶۰۰ میلیمتر عکاسی می کنید بهتر است سرعت شاتر ۱/۱۵۰۰ ثانیه را انتخاب کنید. عکس زیر ترکیبی از ۵ شات است.

عکاسی از ایستگاه فضایی بین المللی
Bill Ingalls

 

 

منبع: PetaPixel

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments