رونمایی از نیکون D5

0
1729

شب گذشته نیکون در نمایشگاه CES 2016 در کنار دو لنز ۵۵-۱۸، فلاش SB-5000، دوربین اکشن Key Mission 360 و دوربین  D500، دوربین پرچمدار خود را نیز معرفی کرد. نیکون D5 با سیستم اتوفوکس جدید، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۴K و ۱۵۳ نقطه فوکوس و ماکزیمم ایزو ۳۲۸۰۰۰۰ معرفی شد.

حداکثر محدوده نرمال ایزو نیکون D5 برابر با ۱۰۲۴۰۰ بوده که قابل گسترش تا ۳٫۲۸ میلیون است. برای مقایسه باید بدانید که نیکون D4s دارای ماکزیم ایزو نرمال ۲۵۶۰۰ بوده که تا ۴۰۹۶۰۰ قابل گسترش است.

سنسور CMOS نیکون D5 با رزولوشن ۲۰٫۸ مگاپیکسل  بوده و می تواند با سرعت ۱۲ فریم بر ثانیه عکس بگیرد. همچنین قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۴K و ۳۰ فریم بر ثانیه را نیز دارد. پردازنده این دوربین Expeed 5 است.

سیستم اتوفوکوس D5 جدید بوده و دارای ۱۵۳ نقطه فوکوس (۹۹ نقطه cross) می باشد. نیکون اعلام کرده است که نیکون D5  اولین دوربین DSLR با پردازنده اختصاصی برای AF است.

نیکون D5

صفحه نمایش لمسی پشت این دوربین ۳٫۲ اینچ بوده که دارای ۲٫۳۶ میلیون نقطه است. چشمی (viewfinder) آن دارای پوشش ۱۰۰ درصد و بزرگنمایی ۰٫۷۲x است. همچنین D5 دارای پورت اترنت داخلی با سرعت ۴۰۰ مگابیت در ثانیه است تا بتواند عکس ها را ۱٫۵ برابر سریع تر از D4s منتقل کند.

نیکون D5

دو نسخه از نیکون D5 با قیمت یکسان در دسترس قرار خواهد گرفت. نسخه ای که دارای درگاه کارت XQA و نسخه ای که دارای درگاه کارت CF می باشد. عکاسان می توانند براساس نوع کارت حافظه ای که استفاده می کنند، دوربین خود را انتخاب کنند.

نیکون D5

بدنه نیکون D5 در مارس ۲۰۱۶ با قیمت ۶۵۰۰ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: PetaPixel

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments