دوربین های جدید سری DL نیکون معرفی شدند

0
1655

دوربین های جدید سری DL نیکون معرفی شدند و نیکون با این دوربین ها به بازار دوربین‌های کامپکت با سنسور ۱ اینچی وارد شد. این شرکت سه دوربین با سری DL معرفی کرد. دوربین نیکون DL18-50، نیکون DL24-85 و نیکون DL-24-500. این دوربین‌ها تقریبا تمام فاصله کانونی را پوشش می‌دهد. در واقع این سه دوربین دارای مشخصات یکسانی در سنسور، پردازنده، سیستم اتوفوکوس و پشتیبانی از ویدیو ۴K هستند. بخشی از طراحی بدنه این دوربین‌ها شبیه سری Nikon 1 یا دوربین‌های بدون آینه این شرکت است.

این دوربین‌ها دارای سنسور ۲۰٫۸ مگاپیکسلی ۱ اینپی (BSI CMOS) مانند نیکون J5 (دوربین بدون آینه) هستند. همچنین پردازنده به کار رفته در دوربین‌های سری DL، پردازنده جدید نیکون یا EXPEED 6A است که امکان ارتقا ایزو تا ۱۲۸۰۰ و فیلم‌برداری ۴K/UHD را در ۳۰ فریم بر ثانیه فراهم می‌آورد. هر سه دوربین جدید نیکون در این سری دارای Dual Detect VR هستند که برای کاهش لرزش اطلاعات صحنه و سرعت تغییر زاویه را با هم ترکیب می‌کند.

همچنین دارای روکش فلورین برای دور ماندن لنز این دوربین از رطوبت و روغن است.  همچنین هر سه لنز دارای رینگ فوکوس در لنز هستند. با رینگ زوم می‌توان فوکال رو به صورت پله‌ای تغییر داد، هم به صورت روان مثل لنزهای  DSLR با رینگ کنترل دیافراگم، سرعت شاتر، وایت‌بالانس و هم فوکوس را تغییر داد. (براساس تنظیمات از پیش تعیین شده در منو)

صفحه نمایش لمسی به کار رفته در این دوربین‌ها ۳ اینچی OLED بوده و در دوربین DL 18-50 و DL 24-85  چرخشی مانند نیکون D750  و در DL 24-500 کاملا باز می شود.

هر سه دوربین دارای WiFi و NFC و تکنولوژی SnapBridge هستند این تکنولوژی جدید با استفاده از بلوتوث ارتباطی میان دوربین و گوشی کاربر ایجاد می‌کند و نیازی به Pair کردن مجدد ندارد.

براساس اعلام CIPA عمر باطری این دوربین‌ها ۲۹۰ عکس است.

یکی از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود این دوربین با دوربین‌های دیگر با سنسور ۱ اینچی متفاوت باشد، داشتن سیستم اتوفوکس هیبریدی است که با ترکیب  نقطه تشخیص فازی و نقطه تشخیص براساس کنتراست، فوکوس را انجام می‌دهد و به دوربین اجازه می‌دهد تا ۲۰ فریم بر ثانیه با سیستم اتوفوکس عکاسی کند.

هر سه مدل دارای خروجی ویدئو غیرفشرده از درگاه HDMI هستند.

نیکون DL 18-50

این دوربین دارای وایدترین لنز در میان دوربین‌های کامکپت را دارد. لنی این دوربین ۱۸-۵۰ میلیمتر با f/1.8-2.8 بوده و همچنین دارای فیلتر الکترونیک ND تا ۳ استاپ دارد. لنز این دوربین دارای روکش نانو بوده که باعث کاهش Flare و Ghost در عکس می‌شود. لنز نیکون DL 18-50 دارای ۷ تیغه دیافراگم است و حداکثر سرعت شاتر آن ۱/۱۶۰۰  است. البته هر سه مدل دارای شاتر الکترونیکی با حداکثر سرعت شاتر ۱/۱۶۰۰۰  هستند.

کنترل دستی بر روی تمامی تنظیمات نوردهی امکان پذیر است و از عکاسی با فرمت RAW نیز پشتیبانی می‌کند. چشمی الکترونیکی این دوربین دارای ۲٫۳۶ میلیون نقطه است.

در میان سه دوربین این سری، تنها نیکون DL 18-50 دارای فلاش سرخود نیست.

نیکون DL 24-85

این دوربین بسیار به دوربین قبلی شبیه بوده و تفاوت عمده آن‌ها فاصله کانونی ۸۵-۲۴ میلمتری لنز آن با دیافراگم f/1.8-2.8 است. همچنین این دوربین دارای فیلتر ND و روکش نانو نمی‌باشد. البته این دوربین قابلیت سوپر ماکرو دارد و حداقل فاصله فوکوس آن ۳ سانتیمتر است.

 

نیکون DL 24-500

برای کسانی که به دنبال دوربین سوپر زوم هستند این دوربین همانطور که از نامش پیداست دارای فاصله کانونی ۵۰۰-۲۴ میلیمتر است. دیافراگم این لنز ۲٫۸-۵٫۶ بوده و مانند دو مدل قبلی دارای صفحه نمایش لمسی است که قابلیت چرخش کامل دارد. این دوربین تنها مدلی است که دارای فیش میکروفون اکسترنال است.

هر سه دوربین در تابستان در دسترس خواهند بود. نیکون DL 18-50 با قیمت ۸۴۹ دلار، نیکون DL 24-85 با قیمت ۶۴۹ دلار و نیکون DL 500-24 با قیمت ۹۹۹ دلار عرضه خواهند شد.

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments