اولین آداپتور اتوفوکوس برای لنزهایی با فوکوس دستی

0
1628

شرکت چینی Techart اولین آداپتور اتوفوکوس برای لنزهایی با فوکوس دستی را معرفی کرد. این آداپتور با سیستم فوکوس خورکار سونی a7 II و a7R II ( دوربین های سونی با مانت سری E) کار کرده و در این دوربین‌‌ها می‌توان از لنزهای لایکا (M mount) استفاده کرد. این آداپتور بین بدنه دوربین و لنز قرار گرفته و با یک موتور لنز را به جلو و عقب حرکت می‌دهد تا فوکوس را تشخیص دهد. این شرکت ادعا می‌کند که سرعت فوکوس با این آداپتور یک ثانیه بوده و محدوده کمترین فاصله فوکوس را کمتر کرده و می‌توان از فاصله کمتری از سوژه عکاسی کرد.

اولین آداپتور اتوفوکوس برای لنزهایی با فوکوس دستی

برای لنزهایی با فاصله کانونی ۵۰ میلیمتر و وایدتر باید در حالت بی‌نهایت تنظیم شده و سپس به آداپتور متصل شوند و آداپتور با جلو و عقب بردن لنز به سنسور اجازه می‌دهد که تشخیص دهد سوژه فوکوس است یا خیر. لنزهای با فاصله کانونی بیشتر ممکن است نیاز به انجام تنظیم کوچکی با رینگ فوکوس روی لنز داشته تا سپس آداپتور بتواند کار خود را انجام دهد.

اولین آداپتور اتوفوکوس برای لنزهایی با فوکوس دستی

این شرکت گفته است که این آداپتور از فیلم‌برداری پشتیبانی نمی‌کند. اما می‌توان به وسیله آن عکاسی پی در پی داشت. همچنین اپلیکیشن اسمارتفون که به این آداپتور متصل می‌شود امکان ذخیره اطلاعات بیش از ده لنز را داشته و امکان ارتباط بهتر دوربین و لنز را فراهم کرده و در واقع سیستم لرزشگیر ۵ محوره دوربین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ویدیو زیر سرعت فوکوس این آداپتور را در ببینید:

[aparat id=”NyOMt”]

این آداپتور با قیمت ۳۴۹ دلار از ماه مارس ۲۰۱۶ در دسترس خواهد بود.

 

منبع: DPReview

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments