پهپاد Lily در راه است

0
1762

یکی از اتفاقات جالب و مهم حوزه پهپادها در سال ۲۰۱۵ معرفی پهپاد Lily بود. دستگاهی که امکان عکاسی و فیلم برداری هوایی را به سادگی برای کاربرانش فراهم می آورد. برای استفاده از این پهپاد نیاز به دانش خلبانی نیست، هوش مصنوعی، بینایی کامپیوتری یا روش پردازش و تحلیل تصاویر و GPS به کار رفته در پهپاد Lily،  کنترل ساده آن را میسر می سازد.

ایده این پهپاد توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد و اکنون این شرکت اعلام کرده است که پیش سفارش حدود ۶۰۰۰۰ مشتری ( رقمی حدود ۳۴ میلیون دلار) را ثبت کرده است. براساس گزارش Forbes، حدود ۴۵ درصد از این پیش سفارش ها مربوط به ایالات متحده و سپس چین است.

[aparat id=”NZ3zO”]

این پروژه در سال ۲۰۱۳ توسط دو دانشجوی دانشگاه برکلی، Antoine Balaresque و Henry Bradlow طرح گردید. این دو دانش آموز می خواستند پهپادی را بسازند که نسبت به سایر ربات های پرنده استفاده راحت تری داشته باشد. این کوادکوپتر ضدآب بوده و بعد از آن که در هوا پرتاب می شود به وسیله یک ردیاب کوپک می توان آن را کنترل کرد.

پهپاد Lily می تواند مدت ۲۰ دقیقه با یک بار شارژ مسافت حدود ۲۵ مایلی را طی کند. همچنین قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه را نیز دارد. رزولوشن دوربین آن نیز ۱۲ مگاپیکسل است.

ابتدا به نظر می رسید که این پهپاد در فوریه ۲۰۱۶ در دسترس قرار گیرد اما اکنون گفته می شود که Lily در تابستان در دسترس قرار خواهد گرفت. اگر شما هم این پهپاد را می خواهید می توانید در سایت Lily آن را به قیمت ۷۹۹ دلار پیش خرید کنید.

منبع: PetaPixel

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments