عمر باطری دوربین خود را افزایش دهید

3
3108
عمر باطری دوربین

قطعا پیش آمده که بعد از یک روز طولانی عکاسی، باطری دوربین شما کم شده باشد ول هنوز هم بخواهید عکاسی کنید، در این مطلب می خواهیم چند راهکار ساده را برای اینکه عمر باطری دوربین خود را افزایش دهید، در اختیارتان بگذاریم.

وایرلس دوربین خود را خاموش کنید. دوربین های جدید امکانات  زیادی مانند Wi-Fi- GPS- NFC- Bluetooth دارند. این امکانات باطری زیادی را از مصرف می کنند بدون اینکه شما بدانید. در دوربین های بدون آینه جدید امکانی وجود دارد که می توانید مانند اسمارتفون، دوربین را در حالت Airplane Mode قرار دهید. اما در دوربین های نیکون و کانن بایستی در منو دوربین خود هر یک از این امکانات را جداگانه غیرفعال کنید.

عمر باطری دوربین

لرزشگیر دوربین را خاموش کنید. باید بدانید که هنگامی که لرزشگیر دوربین (لرزشگیر لنز یا سنسور) شما فعال است، باطری زیادی مصرف می شود. پس در مواقع اضطراری، بهتر است از وایدترین حالت لنز خود استفاده کنید که بتوانید بدون لرزشگیر نیز عکس های خود را بگیرید.

عمر باطری دوربین

Sensor Cleaning دوربین خود را خاموش کنید. در دوربین های نیکون و کانن قابلیتی وجود دارد که در حین خاموش و روشن شدن دوربین Sensor Cleaning عمل می کند. پس بهتر است آن را خاموش کنید. چون این قابلیت نیز باطری زیادی مصرف می کند و تنها زمانی آن را فعال کنید که واقعا به آن نیاز دارید.

عمر باطری دوربین

image review را خاموش کنید. این قابلیت که بعد از گرفتن هر عکس، در صفحه نمایش دوربین بتوانید عکس گرفته شده را ببینید، باعث می شود که دوربین شما برای روشن نگه داشتن صفحه نمایش باطری زیادی را مصرف می کند. همچنین برای مصرف کمتر باطری می توانید از منو دوربین تنظیم کنید که صفحه نمایش خود سریع تر خاموش شود.

عمر باطری دوربین

روشنایی صفحه نمایش خود را کم کنید. شاید در نور روز این کار برایتان سخت باشد اما هنگام عکاسی در شب به راحتی می توانید این کار را انجام دهید تا باطری شما بیشتر دوام بیاورد.

عمر باطری دوربین

 و در نهایت اینکه دوربین خود را بین عکس هایی که می گیرید، خاموش کنید.

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

3 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
View all comments
منصور
منصور
6 سال قبل

سلام ازاطلاعات مفیدی که دراختیارمان گذاشته اید متشکرم

یعقوب
یعقوب
6 سال قبل

سلام.باتشکر از مطلب خوبتون