عکاسی با گوشی های هوشمند

0
2077

قرن ۲۱  با عنوان عصر گوشی های هوشمند شناخته شده است. در این دهه گوشی های هوشمند به سرعت تکامل یافته و عکاسی با آن ها به یک موفقیت تبدیل شده است. گوشی های امروزی مجهز به امکانات خوبی همچون، پردازنده های قوی، صفحه نمایش هایی با کیفیت تصویر بالا و دوربین های بسیار خوب می باشند که با وجود داشتن سنسورکوچک  قادر به ارائه تصاویر واضح که قابل رقابت با بسیاری از دوربین های کامپکت است.

عکاسی با موبایل

بدون شک با گذشت زمان دوربین های کامپکت جای خود را به گوشی های موبایل خواهند داد. زیرا گوشی های امروزی سبک امکان عکاسی ساده را برای همه ایجاد می کند و همیشه می تواند همراه شما باشد.

عکاسی با گوشی هوشمند

وقتی میخواهید با دوربین موبایل خود عکاسی نمایید نباید توقع داشته باشید که عکس های شما مانند دوربین های DSLR باشد ولی با این همه با دوربین گوشی خود هم می توانید کارهای زیادی انجام دهید. با عکاسی با دوربین موبایل، قطعا نگران تجهیزات خود نیستید و با تمرکز بیشتری روی عکاسی و کادربندی خود متمرکز می شوید که معمولا نتایج خوبی را به همراه دارد.

عکاسی با گوشی هوشمند

طلوع و غروب خورشید با دوربین های گوشی به راحتی ثبت می شوند. همچنین شما با داشتن گوشی مانند LG G4 می توانید میزان نوردهی (exposure)  را بر روی صحنه دلخواه تنظیم نمایید و عکس هایی RAW ثبت نمایید.  ولی به طور معمول همه مردم از حالت کاملا اتوماتیک برای عکاسی با موبایل استفاده می کنند. همچنین تنظیمات دیگری بر روی دوربین موبایل شما برای عکاسی مانند منظره، پرتره، شب و .. وجود دارد که در نهایت به نظر می رسد تمام آنها فقط افکت مختلفی را روی عکس شما اجرا می کنند و تغییری در نوردهی زمان عکس برداری اتفاق نمی افتد. ولی آنچه که در ابتدا مهم است این است که شما بهترین عکس با بهترین کادر و ترکیب بندی را ثبت نمایید. خطوط راهنما را در دوربین خود روشن نموده و برای ترکیب بندی از قوانین یک سوم کمک بگیرید.

به طور قطع دوربین موبایل شما در عکاسی پرتره ضعف دارد، پس بهتر است هنگام عکاسی با موبایل عمق میدان و بوکه نرم و زیبا را فراموش کنید زیرا شما با دوربینی در حال عکاسی هستید که سنسور بسیار کوچک و لنزی با فاصله کانونی کم دارد. پس عمق میدان شما همواره بی نهایت است. با این حال دوربین های موبایل برای عکاسی در سایر موارد مانند طبیعت و منظره خوب عمل می کنند.

این نکته را نباید فراموش کرد که دوربین های موبایل توانایی عکاسی از سوژه های با سرعت حرکت بالا را ندارند زیرا سرعت شاتر ، فوکس پیشرفته برای دنبال کردن سوژه در این دوربین ها سرعت بالایی ندارد، با این حال تکنولوژی این گوشی های هوشمند و دوربین های آنها هر روز در حال تکامل و پیشرفت است.

باید اضافه کنم که میزان نویز در عکس های دوربین های موبایل بسیار بالاتر است، مخصوصا زمانی که در در محیط هایی با نور پایین عکاسی می کنید. اگرچه اغلب موبایل ها قابلیت استفاده از فلاش را هنگام عکاسی دارند ولی من هیچ گاه از فلاش به دلیل نور یکنواخت و تختی که به سوژه داده و سایه های زیادی که ایجاد می نماید، استفاده نمی کنم، پیشنهاد من این است که فلاش دوربین موبایل خود را خاموش کنید و جز در موارد بسیار ضروری است از آن استفاده نکنید.

عکاسی با گوشی هوشمند

هنگامی که عکس خوبی با گوشی موبایل خود گرفتید می توانید با گوشی خود و برنامه های بسیار متنوعی که برای ادیت عکس وجود دارد، آن را ادیت نمایید.اغلب موارد من مقداری کنتراست و رنگ به عکس خود به وسیله تنظیمات گوشی اضافه می کنم.

من در کانال RGB یک منحنی S مانند رسم کرده و مقداری آبی به سایه ها و مقداری زرد به highlight ها اضافه می کنم. این به طور کلی تنظیمات اولیه من روی تمام عکس هایم می باشد و بستگی به عکس به همین ترتیب کانال رنگ های قرمز و سبز را هم تغییر می دهم.

نرم افزار ادیت عکس

همچنین شما می توانید از فیلترهای مختلفی که در برنامه ها وجود دارد برای عکس خود استفاده نمایید که گاها نتایج خوبی را برای عکس شما ایجاد خواهند نمود ولی این نکته را فراموش نکنید که وقتی فیلتر را اجرا میکنید opacity آن را حدود ۵۰ درصد و یا کمتر قرار دهید تا عکس شما زیباتر شود.

در نهایت وقتی ادیت شما به انتها رسید زمان آن است که آن را به اشتراک بگذارید. تا زمانی که تلاش کنید می توانید در عکاسی بهتر و بهتر شوید. گاهی با محدود کردن خود در استفاده از ابزارهای نه چندان با کیفیت برای عکاسی این امکان را برای ما فراهم می سازد که با دوربین های بهتر، عکسای بهتری ثبت نماییم.

عکاسی با موبایل

عکاسی با موبایل

 

 

 

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments