نیکون D5500a دوربینی برای عکاسان نجومی

0
1749

نیکون D5500a مناسب برای آن دسته از افرادی است که علاقه مند به عکاسی نجومی هستند و می خواهند بدون پیچیدگی زیاد عکس هایی زیبا ثبت کنند.

شرکت ایتالیایی تجهیزات عکاسی نجومی، PrimaLuceLab، نسخه ای از دوربین نیکون D5500 را ارایه کرده است که دارای سیستم خنک کننده سفارشی تعبیه شده ای است که این دوربین را برای عکاسی با زمان نوردهی بالا مناسب می سازد و دمای سنسور دوربین رو متعادل می کند. نیکون D5500a با استفاده از سلول های دوگانه پلتیر و اثر خنک کنندگی ترموالکتریک؛ این امکان را فراهم می سازد که درجه حرارت سنسور کاهش پیدا کرده و ثابت باقی بماند (تا ۲۷- درجه سانتی گراد با توجه به دمای محیط)

نیکون D5500a

خنک نگه داشتن سنسور به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند به عکاسی با زمان نوردهی بالا بپردازند بدون آنکه سنسور دوربین داغ شده و در عکس ایجاد نویز نماید.

نیکون D5500a همچنین دارای سیستمی است که مانع تراکم رطوبت در سطح سنسور می شود. این سیستم ضد رطوبت تنها فیلتر روی سنسور را گرم نگه می دارد و گرم شدن سطح به این معنی است که رطوبتی هم در ایجاد نخواهد شد. فیلتر مادون قرمز در این سنسور برداشته شده و به جای فیلتری به کار رفته است که طول موج های قرمز دیگر مخصوصا طول موج های فراتر از H-alpha از آن عبور کرده و در عکس ثبت شوند. (مانند  روشی که نیکون در دوربین D810A به کار گرفته است)

نیکون D5500a

دکمه های لمسی در پشت این سیستم خنک کننده به کاربر اجازه می دهد که زمان باز و بسته شدن شاتر و تنظیمات مربوط به زمان نوردهی را کنترل نمایند. (از ۱ ثانیه تا ۹۰۰ ثانیه زمان نوردهی)

در عکس زیر تفاوت عکاسی با این سیستم خنک کننده و بدون آن را ببینید. عکس زیر در ایزو ۶۴۰۰ گرفته شده است و درمای سنسور در عکس سمت راست ۲۰ درجه سانتی گراد و در عکس سمت چپ که این سیستم خنک کننده فعال است ۲- درجه سانتی گراد است.

نیکون D5500a

نیکون D5500a

نیکون D5500a شرکت PrimaLuceLabs با چهر سال گارانتی با قیمت ۲۴۲۰ دلار در دسترس خواهد بود.

 

 

منبع: DPReview

 

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments