نیکون D500 جایگزین قدرتمند نیکون D300s

2
1817

نیکون شب گذشته دوربین DSLR با سنسور کراپ D500 را معرفی کرد. این دوربین که دارای قابلیت های یک دوربین نیمه حرفه ای در سری های DSLR می باشد، جایگزین دوربین محبوب D300s است.

نیکون D500

 

نیکون D500 دارای سنسور ۲۰٫۹ مگاپیکسلی CMOS و پردازشگر جدید EXPEED 5 است. در مقایسه با دوربین فول فریم D5، دوربین D500 سریع و سبک است و برای عکاسی از حیات وحش و عکاسی ورزشی مناسب است. نیکون اعلام کرده است که استفاده از لنز  Nikon 200-500mm f/5.6E در D500 مانند عکاسی با D5 و لنز ۷۵۰-۳۵۰ میلیمتر است. ایزو این دوربین بین ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ بوده و در محدوده ۵۰-۱۶۴۰۰۰۰ قابل گسترش است.

نیکون D500

نیکون D500 دارای ۱۵۳ نقطه فوکوس مانند D5 است. همچنین می تواند با سرعت ۱۰ فریم در ثانیه عکاسی کند. بافر قدرتمند این دوربین می تواند در حالت burst، حدود ۷۹ عکس متوالی ۱۴ بیتی با کیفیت RAW ذخیره کند. در زیر دمو ۱۰ فریم بر ثانیه آن را می توانید ببینید:

در بالا و عقب بدنه این دوربین، آلیاژ منیزیم و قسمت جلو آن از فیبرکربن مقاوم و سبک ساخته شده است و مانند D810 بدنه ای قوی دارد که به سختی آسیب می بیند.

نیکون D500

D500 می تواند ویدیوهایی با کیفیت ۴K و ۳۰ فریم در ثانیه ثبت نماید. بیشتر قابلیت هایی که در دوربین D810 موجود است در این دوربین نیز در دسترس است. مانند Picture Control و خروجی غیرفشرده HDMI. همچنین قابلیت ارسال ویدیوهای ۴K به طور همزمان به کارت و خروجی HDMI میسر است.

همچنین نیکون در این دوربین تکنولوژی جدیدی را به کار برده است که SnapBridge نام دارد. این تکنولوژی برای ارتباط وای فای و اشتراک گذاری عکس طراحی شده است و به عکاسان اجازه می دهد تا یک لینک بلوتوث بین D500 و دستگاه هوشمند خود ایجاد کنند و به طور اتوماتیک عکس های خود را از این طریق منتقل کنند. نیکون D500 دارای وای فای و NFC می باشد.

صفحه نمایش ۳٫۲ اینچی نیکون D500 لمسی بوده و همچین دارای درگاه کارت XQD و کارت SD می باشد.

نیکون D500 در ماه مارس ۲۰۱۶۶ با قیمت ۲۰۰۰ دلار در دسترس خواهد بود. همچنین این دوربین با لنز ۸۰-۱۶ میلیمتر f/3.5-5.6G ED VR حدود ۳۰۷۰ دلار قیمت خواهد داشت.

منبع: PetaPixel

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
View all comments
حامد
حامد
7 سال قبل

در حالت burst، حدود ۲۰۰ عکس متوالی ۱۴ بیتی با کیفیت RAW ذخیره می کند