ارتقا سطح عکاسی در سال جدید

0
2061

با نزدیک شدن به سال جدید، شاید فرصت مناسبی برای بازنگری به روندمان در عکاسی باشد تا بتوانیم با انرژی و تمرکز بر روی کار خود، پیشرفت‌های بیشتری را کسب کنیم. شما نه تنها می‌توانید عکاس بهتری شوید، بلکه می‌توانید حرفه خود را به عنوان یک عکاس گسترش داده و مشتری‌های بیشتری داشته باشید. در سال جدید تلاش کنید تا دید خود را تغییر دهید. بیایید با هم چند راه ساده را مرور کنیم:

بیشتر از قبل عکاسی کنید

احتمالا بارها و بارها این را شنیده‌اید ولی باید بدانید که این موضوع حقیقتی غیر قابل انکار است. تنها راه برای اینکه عکاس بهتری شوید این است که زمان بیشتری را صرف عکاسی کنید. در دنیای امروز که تعداد رقبای شما بسیار زیاد است برای اینکه کار خود را گسترش دهید و مشتری‌های بیشتری داشته باشید باید با تلاش بیشتر عکاسی کنید. آنقدر عکاسی کنید تا ایده‌های جدیدی را پیدا کنید.

اگر عکاس منظره هستید؛ صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شوید، زمان بیشتری را در بیرون از خانه صرف کنید تا فرصت‌های مناسب و موقعیت‌های خوب را از دست ندهید.

اگر عکاس پرتره هستید؛ باید به دنبال افراد مختلفی باشید تا بتوانید از آن‌ها عکاسی کنید. در هر هفته زمانی را صرف این کنید که تکنیک‌های جدید عکاسی و نورپردازی را امتحان کنید.

اگر عکاسی را دوست دارید و می‌خواهید در آن بهترین باشید، باید با عشق عکاسی کنید. زمان خود را مدیریت کرده و برای تکنیک‌های جدید و هرچیزی که به بهتر شدن عکس‌های شما کمک می‌کند، زمانی را صرف کنید. می‌توان تضمین کرد که هرچه بیشتر زمان خود را صرف عکاسی کنید، چیزهای با ارزش زیادی به دست خواهید آورد.

ارتقا سطح عکاسی در سال جدید

عکس‌های خود را ادیت کنید

تکنولوژی سریع‌تر از آنکه بخواهیم صبر کنیم در حال پیشرفت است. برنامه‌های ویرایش عکس هر روز در هر حال به روزرسانی هستند و متدهای بهتری را ارایه می‌کنند. پس به عنوان یک عکاسف باید بخشی از زمان خود را به یادگیری این برنامه‌ها اختصاص دهید تا بتوانید عکس‌های خود را بهتر ادیت و رتوش کنید.

اگر فکر می‌کنید روش فعلی ادیت عکس‌های شما مناسب است، اکنون زمان مناسبی است که آن روش را تحلیل کنید و ببینید که آیا با تغییراتی می‌توانید آن را بهبود ببخشید یا خیر. هنگامی که برای خودتان عکاسی می‌کنید باید بدانید که زمان شما حکم پول را دارد و خلاقیت و تولید کلید موفقیت است. شما نمی‌خواهید زمان خود را قربانی کیفیت کنید و باید بدانید که کار خود را به موقع تکمیل کنید. اگر زمان کمتری را صرف ادیت عکس صرف کنید، باید زمان بیشتری را به زمان عکاسی اختصاص دهید.

اگر تکنیکی را یافتید که مورد پسند شما بود، تنها آن را در آخرین عکسی که گرفته‌اید اعمال نکنید، بلکه به عکس‌های آرشیو برگشته و عکس‌های مورد علاقه خودتان را مجددا ادیت کنید. این کار باعث می‌شود که متوجه تفاوت عکس‌های خود شوید و اعمال چندباره آن باعث می‌شود در آن تکنیک تبحر پیدا کنید.

با افراد جدید کار کنید

کار با افراد جدید می‌تواند به شکل‌های مختلفی باشد. اولین چیزی که ممکن است به ذهن شما هم برسد کار با مدل‌های جدید است. اگر موفق به این کار نشدید، نگران نشوید، بر روی روش‌های جدید نورپردازی یا حالت‌های عکاسی تمرکز کنید.

روش دیگر در این زمینه کار با عکاسان دیگر است. یکی از روش‌های خوب برای اینکه بیاموزید و عکاس بهتری شوید این است که با دیگر عکاسان کار کنید. اگر در ابتدای کار هستید می‌توانید به عنوان دستیار در کنار دیگر عکاسان کار کنید. این کار باعث می‌شود از آن‌ها تجهیزات مورد نیاز، نورپردازی، ادیت و دیگر چیزها را بیاموزید. البته اشتباه نکنید این معنی این نیست که سبک عکاسی آن‌ها را تقلید کنید، زیرا هر عکس دیدی متفاوت در ثبت عکس‌ها دارد.

را دیگر این است که به دنبال یک مربی خوب یا یک مشاور در زمینه کسب و کارتان باشید. همانطور که در بالا اشاره کردیم، اگر می‌خواهید عکاس بهتری شوید باید زمان زیادی را صرف عکاسی کنید. اگرچه این بدین معنی نیست که این کار را به تنهایی انجام دهید. می‌توانید با دیگر عکاسان به بیرون بروید و عکاسی کنید. این موضوع باعث می‌شود به چالش کشیده شوید و تلاش کنید که متفاوت ببینید. با هم عکاسی کردن لزوما باعث این نمی‌شود که عکس‌های شما یکسان باشد، در حقیقت اگر بخواهیم صادق باشیم، در این حالت مجبور می‌شوید متفاوت عکاسی کنید.

ارتقا سطح عکاسی در سال جدید

به مکان‌های جدید سفر کنید

دلایل زیادی وجود دارد که عکاسی را انتخاب می‌کنیم. برای بسیاری از افراد دلیل عکاسی کردن سفر کردن به مکان‎های جدید است. اگر دلیل شما هم این است، چه چیز باعث این می‌شود که سفر نکنید؟ شاید بگویید دلایل زیادی وجود دارد که نتوانید سفر کنید اما به زندگی عکاسانی نگاه کنید که این موضوع را عملی کرده‌اند. شاید دلایلی مانند خانواده و پول برای همه ما وجود داشته باشد اما به این نکته توجه کنید که نباید منتظر زمان مناسب باشید؛ زیرا هیچ گاه اتفاق نمی‌افتد. اگر شغل شما چیز دیگری است و نمی‌توانید زمان کافی را برای عکاسی صرف کنید بهتر است کمی فکر کنید که آیا شغل شما چیزی است که در زندگی می‌خواهید؟ اگر تنها دلیل شما برای آن شغل پول است می‌توانید کاری را پیدا کنید که با عکاسی کردن شما تناسب بیشتری داشته باشد. برای مثال سایت‌ها و وبلاگ‌هایی  را پیدا کنید که بتوانید با آن‌ها همکاری کنید یا حتی در مسیر خود مشتری‌هایی را بیابید که بتوانند با عکاسی، هزینه سفر شما را تامین کند.

اگر خانواده شما بدانند آرزوهای شما چیست قطعا از شما پشتیبانی خواهند کرد. عکاسان زیادی هستند که با داشتن فرزند این آرزو را محقق کرده‌اند. برنامه‌ریزی کنید، زمانی را در کنار خانواده سپری کنید و پس‌انداز کنید، می‌توانید راهی کم هزینه را نیز برای سفر پیدا کنید. اگر می‌خواهید آرزوی شما محقق شود مطمئنا می‌توانید راهی برای آن بیابید.

کسب‌وکار خود را بهبود ببخشید

کتاب‌ها، کلاس‌ها، کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای مختلفی را می‌توانید پیدا کنید که باعث بهتر شدن کار شما شود. داشتن یک کار برای خودتان کار راحتی نیست ولی با کمی کار بیشتر و تمرکز می‌توانید آن را محقق کنید. این را فراموش نکنید که تا رسیدن به نتیجه مطلوب به خودتان و کارتان زمان بدهید. مسیر پیشرفت همیشه ادامه دارد.

شاید افراد زیادی را دیده باشید که برای مدتی به باشگاه ورزشی می‌روند و سپس آن را رها می‌کنند. کسانی به موفقیت می‌رسند که به طور مداوم شاید برای چند سال تلاش می‌کنند. پس اگر هدفی را برای رسیدن در عکاسی برای خودتان انتخاب کرده‌اید در مرحله اول سعی کنید واقع بین باشید و سپس با تلاش و ایده رو به جلو حرکت کنید. هدف‌هایتان را بنویسید و برنامه مشخصی را برای رسیدن به آن ترسیم کنید.

سال جدید در راه است و فرصتی خوبی برای تجدید قوا و تمرکز بر روی کارتان است. امیدواریم این مطلب توانسته باشد به شما انگیزه بیشتری بدهد تا در سال جدید بیرون بروید و بیشتر عکاسی کنید. رویاهای خود را دنبال کنید و مطمئن باشید که تلاش شما بی نتیجه نخواهد بود.

مشترک شوید
اطلاع رسانی
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments